Monday, April 5, 2010

Kyoto

Meie pettumused tulevad sellest, et tegelikkus ei vasta ootustele. Nii on seni juhtunud Kyotoga. Hotelli hind ja nimi (Kyoto Royal Hotel Spa) olid paljulubavad, seet6ttu ootasin ma-ei-tea-mida. Eriti parast Miyajima hotelli. V6ib-olla isiklikku massoori, v6ib-olla vaadet linnale v6i tervituspuuviljakorvi, ma ei tea, no igal juhul meeletuid mugavusi. Suureks pettumuseks on see hotell suhteliselt juust. Pidime peale sisseseadmist minema linna peale, kui teised helistasid ja teatasid, et neil on nii kehv hotell, et nad tahavad seda lausa vahetada. No vot. Seet6ttu veetsime terve 6htu neile uut hotelli otsides, sest ymbruskonnas on k6ik hotellid tais (sealhulgas minu hotell). On turismik6rghooaeg.

Lugedes erinevatest materjalides Kyoto kohta, siis tekkis mul hirm. Hirm eelk6ige suurte rahvamasside ees, mis siin mooda tanavat voolavad. Pyydsin end mentaalselt ette valmistada ja olin tunglemiseks valmis, sest kuidas sa kaid Kyotos kui kuulsaid asju nainud ei ole? Umbes nagu kaid Pariisis, ilma et oleks oma ihusilmaga Eiffeli torni nainud. Kui peab, siis peab. Aga veendusin, et see mooda turismiatraktsioone trampimine masside vooludega ei ole ikka minu jaoks. Lahen narviliseks. T6mbusin meie seltskonnast eemale, istusin j6e aares yhe kirsipuu all ja lihtsalt vaatlesin inimesi.Palju toredam.

Muideks turistid on erinevates linnades olnud erinevad. Kui Osakas paistsid tanavapildis enamus olevat asiaadid, siis Hiroshimas oli rohkem ameeriklasi (kooli6pilasi) ja Miyajima saarel palju romantiliselt meelestatud paare. Kyoto yletab turistide arvult kindlasti eelmised, aga ometi on siin kummalisel kombel k6ige vahem inglise keelseid silte.

Kogu r6huasetus oli meil tana asetatud 6htule, kui pidime minema vaatama geishade sakura (ehk kirsi6ite) tantse. Helistasime ette ja puha, aga tadi ytles meile vale algusaja, tanu millele me ei nainud neid (geishasid kyll, aga mitte tantse). Millest on kahju. Muideks, siin on selline v6imalus, et raha eest saad lasta end maikoks (geisha 6pilane) riietada ja meikida ning selliselt tanava peal patseerida. Tundus esialgu vahva m6te (mitte, et ma ise oleks tahtnud seda labi teha), aga kui tana yht valget maskeeritud hiidnaist selliselt mooda tanavat komberdamas nagin, oli see vaatepilt pigem halenaljakas ja tiba isegi piinlik.

No comments: